Descriere DIRIGENTIE DE SANTIER

activitatea de dirigentie de santier poate cuprinde urmatoarele servicii:

  • analiza proiect + raport catre beneficiar cuprinzand concluzii si recomandari pentru optimizarea proiectului (arhitectura si structura)
  • analiza contract antrepriza, analiza grafic de lucrari, coordonare cu executantul lucrarii
  • coordonare inspectii ISC
  • lucrari premergatoare executiei: organizare de santier, predare amplasament, trasare, sapatura
  • executie fundatii
  • executie suprastructura
  • inchideri, plus compartimentari interioare
  • executie sarpanta
  • raportare saptamanala status lucrari vs grafic executie
  • intocmire note de constatare in cazul solicitarilor pentru dispozitii de santier.
Realizarea serviciilor de dirigentie este conditionata de urmatoarele documente:
  • proiecte specialitati pentru analiza (semnate si stampilate de verificatori autorizati, inclusiv copii dupa legitimatiile acestora );
  •  autorizatie de construire + avize/acorduri;
  • grafic de executie lucrari din partea executantului;
  •  caiete de sarcini pe specialitati;
  • fisa obiectivului cu datele de contact ale proiectantilor.

Serviciile unui diriginte de santier sunt necesare in primul rand pentru a obtine o lucrare de buna calitate, dar si pentru a optimiza consumul de materiale si costurile cu manopera.

Atributii ale dirigintelui de santier
  • revizuieste planurile proiectului legate de autorizatia de construire, precum si indeplinirea conditiilor legale cu privire la aceasta;
  •  verifica atat existenta autorizatiei de construire, cat si conformitatea dintre prevederile acesteia si ale proiectului;
  • revizuieste piesele scrise si desenate, corelarea acestora, respectarea reglementarilor cu privire la verificarea proiectelor de catre verificatori atestati, conform legilor romane si raporteaza constatarile;
  • verifica existenta in proiect a prevederilor privind fazele determinante, precum si a programului de control al calitatii;
  •  urmareste realizarea constructiei in conformitate cu prevederile contractului, proiectelor, caietelor de sarcini si ale reglementarilor tehnice in vigoare;
  • verifica respectarea tehnologiilor de executie, aplicarea corecta a acestora in vederea asigurarii nivelului calitativ prevazut;
  • efectueaza verificari independente si semneaza documentele intocmite de catre executant ca urmare a verificarilor (procese-verbale in faze determinate, procese-verbale de lucrari ce devin ascunse, PV receptie materiale, receptie calitativa etc.);
  •  reprezinta interesele clientului la verificarea in faze determinate;
  • verifica existenta agrementelor tehnice pentru materialele si tehnologiile utilizate cu privire la constructie;
  • cere executantului, dupa caz, sistarea executiei, demolarea sau refacerea lucrarilor executate necorespunzator;
  • transmite proiectantului general pentru solutionare si rezolvare, sesizarile proprii sau ale participantilor la realizarea constructiei privind neconformalitatile constatate pe parcursul executiei in proiect;
  •  verifica respectarea prevederilor legale cu privire la cerintele stabilite prin Legea 10/1995 privind calitatea in constructii, in cazul efectuarii de modificari ale documentatiei sau adoptarii de noi solutii in timpul lucrarilor si inainte de predarea lucrarilor;
  • participa la receptia de la terminarea lucrarilor;
  • urmareste in limita atributiilor sale si in conformitate cu contractul rezolvarea problemelor constatate de comisia de receptie a lucrarilor.